Black-Friday-holiday-season

Black Friday Alles wat je nodig hebt voor een geslaagd vakantieseizoen

De Black Friday verkoop staat voor de deur, en eCommerce bedrijven zullen zeker getuige zijn van een verandering in websiteverkeer en conversie. Met name de gemiddelde orderwaarden zagen in 2021 een aanzienlijke stijging van 9%. De verwachte Black Friday-uitgaven in 2022 zullen 4,81 miljard overschrijden, aldus bekend uit de statistieken.

Het is dus een veelbelovende periode voor eCommerce bedrijven. Maar als uw e-commerce website niet is voorbereid op de verkeersgolf, zal het niet goed gaan. Verkeer is niet het enige waar je rekening mee moet houden; je moet je ook richten op het volgende:

  • Ontdek de verwachte piek in het verkeer
  • Optimaliseer uw website architectuur voor meer schaalbaarheid
  • Analyseer de website prestaties
  • Zorg voor sneller laden
  • UX optimalisatie

Laten we eens bestuderen hoe deze factoren je eCommerce website zullen voorbereiden op Black Friday verkopen in 2022.

  • Ontdek de verwachte toename van het verkeer

Volgens een onderzoek van Spendmenot gaven 88 miljoen Amerikanen in 2021 de voorkeur aan online Black Friday-deals. U kunt dus een aanzienlijke stijging van het websiteverkeer verwachten. Je hebt gegevens nodig over zowel de huidige verkeersafhandelings- capaciteit van onze e-commerce website als de verwachte stijging van het websiteverkeer.

Controleer uw hostingplan en het betreffende e-commerce platform om concrete gegevens te vinden over de websiteverkeerscapaciteit. Maak gebruik van gegevens uit het verleden van uw e-commerce winkel en optimaliseer deze met de huidige trends in de industrie. Dit zal u een optimistische waarde geven van een stijging van het websiteverkeer.

  • Optimaliseer uw website-architectuur voor een grotere schaalbaarheid

Nu u duidelijke gegevens hebt over de toename van het websiteverkeer, is het tijd om de website-architectuur voor te bereiden volgens de verwachte behoeften. Website schaalbaarheid verwijst naar de capaciteit van het platform om verkeerspieken te verwerken met minimale tot geen downtime.

Een webontwikkelingsbureau kan zorgen voor een optimaal niveau van schaalbaarheid en minimale downtime door het volgende te implementeren:

  • Caching mogelijkheden benutten

De juiste implementatie van caching doet wonderen voor elk bedrijf. Met een aangepaste caching configuratie zal uw webshop minimale server hits ervaren, waardoor de laadtijd van de website automatisch afneemt.

  • Implementeer een Content Delivery Network

Het gebruik van een content delivery network voor uw e-commerce website leidt tot razendsnelle prestaties en een soepel beheer van verkeerspieken. Het werkingsprincipe van CDN’s houdt in dat gebruik wordt gemaakt van het dichtstbijzijnde knooppunt in de geografische nabijheid. Het resultaat is dus een kleinere afstand voor de gegevens die door de gebruikers of de toepassing worden opgevraagd.

  • De prestaties van de website analyseren

Het controleren van de prestaties van de website omvat het controleren van de cruciale parameters waarop de website effectief presteert. Het gaat vooral om het garanderen van een goede snelheid, het engagement en het complexiteitsniveau van de inhoud, het bouncepercentage en een verbeterd conversiepercentage van de website.

Terwijl we de snelheidsprestaties specifiek zullen behandelen in ons volgende punt, kijken we in detail naar de andere parameters:

  • Inhoudsbetrokkenheid en complexiteitsniveau

De e-commerce website moet eenvoudige en boeiende inhoud hebben die zowel voor de zoekmachine als voor de doelgroep is geoptimaliseerd. De inhoud moet de eindgebruikers in eenvoudige taal onderwijzen en moet aantrekkelijk zijn om het conversiepercentage van het bedrijf te verhogen. U moet ook de afbeeldingen optimaliseren en nutteloze gegevens vermijden om uw website beknopt te houden voor het winkelend publiek.

  • Bouncepercentage

Een hoger bouncepercentage betekent slechte webprestaties, omdat gebruikers de neiging hebben de webpagina’s opnieuw te bezoeken en de zoekmachine ze lager scoort. Het verbeteren van de navigatie, het optimaliseren van mobiele versies en het aanbieden van actuele inhoud zijn enkele standaard manieren om bounce rate tegen te gaan.

  • Zorg voor sneller laden

De ideale laadtijd voor gebruikers is gedaald tot minder dan 3 seconden. En bij een stijging van elke seconde daalt het conversiepercentage aanzienlijk omdat het websiteverkeer met 7% afneemt. Een E-commerce ontwikkeling bedrijf kan de website optimaliseren voor snelle prestaties en deze mobiel-ready maken door de volgende parameters te controleren:

    • Het verbeteren van de server reactietijd of de Time To First Byte waarbij het vooral gaat om het configuratiebeheer van uw omgeving.
    • Het optimaliseren van de FCP of First Contentful Paint. Deze komt overeen met de tijd die nodig is om de essentiële of kritische elementen van de pagina weer te geven. Op dezelfde manier is de optimalisatie van de LCP of Largest Contentful Paint van vitaal belang omdat het de laadtijd meet van het zwaarste element van de webpagina.
    • Het verminderen van de Interactie vertragingen of Tijd tot Interactief. Deze meet de latentietijd voordat de gebruiker de inhoud te zien krijgt.
  • UX Optimalisatie

Shoppers moeten een nette en overzichtelijke gebruikerservaring hebben met een intuïtieve navigatie. Een goed webdesign speelt een cruciale rol bij het verbeteren van de gebruikerservaring van de webapp. UX is echter een overkoepelende term die verschillende aspecten van een website of webapp omvat. Enkele van de kritische elementen zijn de volgende:

    • Eenvoudige en intuïtieve websitenavigatie
    • Maak gebruik van gepersonaliseerde productaanbevelingen
    • Zorg voor een omnichannel ervaring
    • Creëer vertrouwen met een transparant beleid
    • Biedt echte feedback van gebruikers

Inpakken

Dat was alles over het voorbereiden van uw website op de uitverkoop van Black Friday. U moet elk van de bovengenoemde factoren aanpassen op basis van uw zakelijke behoeften om er het beste van te maken.

Terwijl hosting upgrades en server capaciteiten kunnen worden behandeld door de admin, het beheer van de snelheid prestaties, schaalbaarheid, en UX-optimalisatie vereist de diensten van een ervaren web development bureau.